Innovativ udvikling tilbagetrukket




Det er netop blevet offentliggjort at en ellers banebrydende betalingsservice via iPad eller iPhone fra Visa bliver trukket tilbage grundet sikkerhedsproblemer.

Små erhvervsdrivende så det som en fantastisk service, da iZettle tidligere på året introducerede den nye betalingsservice, der skal gøre det muligt at tage imod betalinger med dankort og kreditkort via iPad og iPhone.

Men de små erhvervsdrivende fik ikke lov til at nyde den service længe, da Politiken, efter blot fem dage kunne berette at Visa ikke længere vil acceptere Visa-dankort-betalinger via iPhone eller iPad.

For de små butikker var denne nye service en kæmpe fordel, da de kunne slippe med at betale et gebyr på 2,75 procent per transaktion til iZettle, frem for at skulle anskaffe sig en dankortterminal, der kan være dyrere, og hvor det samtidigt er nødvendigt at binde sig for minimum et år.
Flere butikker vil opleve komplikationer og færre kunder i deres forretning, fordi det ganske enkelt ikke kan betale sig for dem at anskaffe en dankortterminal.

Også iZettle er ramt af denne nyhed. De vil fortsat kunne gennemføre betalinger med Mastercard og Diners Club, men vil bestemt blive hårdt ramt af Visas beslutning. De måtte den 30. juli 2012 udsende mails til sine 50.000 brugere i Skandinavien, heraf 8.000 i Danmark.

Marketingchef Johan Bendz fra iZettle siger: "Det kom som en stor overraskelse for os, at Visa afbryder samarbejdet. Vi er meget skuffede. Det er til stor skade både for os og vores kunder. Desværre kan jeg ikke engang give et klart bud på, hvornår du igen kan bruge Visa via iZettle."

Blandt erhversdrivende rygtes det at Visa har truffet beslutningen for at føje Nets, der ejer dankortterminalerne, hvilket både Visa og Nets afviser.

Ifølge Jens Damgaard, landechef for Visa i Danmark, har iZettle og Visa imidlertid aldrig har haft en samarbejdsaftale.
"iZettle er startet op med en forventet godkendelse af deres system. Men indtil der foreligger en aftale, bliver vi nødt til at lukke ned for, at du kan bruge Visa til at betale med," siger han.
Han kan ikke komme ind på, hvad det præcise problem er, men henviser blandt andet til, at enhver løsning skal være godkendt før ibrugtagen for at sikre håndtering af kortdata.

iZettles nye betalingsservice er endnu et af de innovative træk hvor iPad og iPhone tages i brug. CapNordic A/S har ligeledes taget brug af de populære medier iPhone og iPad. Med deres nye CapNordic Workflow App har de åbnet op for mange nye muligheder for de virksomheder der benytter CapNordic Workflow.

CapNordic Workflow, der ellers før har været begrænset til PC, er nu blevet udvidet til brug på iPhone som Workflow App, der giver brugeren en større frihed og råderum. Den er let at administrere, mindre tidskrævende og altid lige ved hånden.

I midlertid kan applikationen kun benyttes af iPhone, men denne vil ligeledes snart kunne blive benyttet af iPad.

Vi forventer her hos CapNordic en hurtig integrering af Workflow App’en, både hos de virksomheder der allerede nu nyder fordelene ved CapNordic Workflow, men også nye klienter, der vil se dette innovative træk fra CapNordic som et nødvendigt gode - måden hvorpå virksomheder kan forstærke deres flow og holde det kørende med færre afbrydelser.


Kilde: Finanswatch






Hent Workflow App >

Læs mere >









Relateret:




CapNordic Workflow 8.0

CapNordic Workflow 5.5

CapNordic Workflow Modules

CapNordic Travel




Scan koden og hent Workflow App