CapNordic, Clipper og Diners Club

går sammen om

elektronisk

fakturering




Rederiet Clipper der har mange aktiviteter rundt omkring i verden, har netop indledt et samarbejde med kreditkort selskabet Diners Club om levering af digitale fakturaer.

Som en international virksomhed, har Clipper firma kreditkort som benyttes ved bl.a. rejseaktiviteter og modtager således, løbende udspecificerede fakturaer fra Diners Club. Hidtil har denne proces foregået manuelt, idet Diners Club leverede gammeldags papirfakturaer, som Clipper derefter skulle scanne ind i CapNordic Workflow for videre behandling og godkendelse.

Men med det nye samarbejde, har CapNordic, Diners Club og Clipper formået at opnå en fuldautomatisk proces, hvor eneste menneskelige indgreb er selve godkendelsen. Dette sker i det nye OIOUBL format, som er en videreudvikling af OIOXML, og er blevet udpeget til at være den offentlige standard for elektroniske regninger.
Dette betyder at når Diners Club genererer en faktura i deres system, bliver den sendt elektronisk til Clipper i OIOUBL format, hvorefter den automatisk bliver indlæst i CapNordic Workflow. Herfra bliver fakturaoplysninger, leverandør, konteringsoplysninger samt godkender aflæst og fakturaen bliver automatisk sendt videre til den rigtige godkender.

Clipper er et internationalt rederi der blev etableret i København i 1972, og er i dag en af verdens største operatører inden for handysize, handymax og panamax skibe og har kontorer i otte lande.

Med den nye løsning ser Clipper frem til et endnu mere strømlinet fakturerings flow og øget effektivitet til følge.


Clipper Group

OIOUBL










Relateret:




CapNordic Workflow

CapNordic Workflow Moduler

CapNordic Travel